måndag 29 december 2008

Kalabalik-pik

Kaos är typ charmigt. Nu har vi uppgraderat oss och förhoppningsvis nått kalabalik-piken. Jag har stridit med Lillebror i 45 min om en sån självklar sak som att man går och kvällspinkar, tvättar händerna, borstar tänderna, tar på sig nattkläderna och sedan går man och lägger sig. 45 minuter på ett enda barn och det tog ännu längre tid innan han gav sig. Låg i sin säng och tittade på mig med ögon smala som springor och funderade på vad han skulle ta sig till härnäst. Hade jag inte vetat att detta är århundradets mammagris hade jag på fullt allvar trott att han alltid har hatat mig.

Sen har jag tre andra barn och en sjuuuuk man. Ett jobb som är spännande på gränsen till skräck, en låst cykel med borttappad nyckel och ett gäng räkningar som borde postas. Å så den rörande röran förstås...En miljon saker som borde göras men borden är inte måsten. Nu tänker jag, ja vad tänker jag göra? Inget vettigt i alla fall...

Inga kommentarer: