måndag 27 juli 2015

Packnings haveri...

Kaosfamiljen har en lång tradition av packningshaverier. Tidigare packade två, två bråkade, en packade upp saker snabbare än packarna packade o en bröt ihop. Allt tog till följd av detta ungefär en miljon år.

Det är fortfarande spännande hur sena vi ska bli, beroende på vem som bryter ihop, vem som glömt gå på toa men mest beror det på någons förmåga att virra runt som en äkta höna.. Gjorde haverikommissonen en utredning skulle Kaosmodern åka på dryga böter.

Å andra sidan brukar vi räddas av att effektiva familjen än så länge är snäppet hungrigare än vi så de brukar vänta in oss... För o nackdelar med sin personlighet, å ena sidan är jag packningsineffektiv, å andra sidan brukar jag ha roligare än det vuxna genomsnittet på en äventyrs/ busresa, som den vi ska på nu. En människa kan inte ha allt. Ha en fin vecka allihop, kram

2 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

SÅ sant. En människa kan inte ha ALLT... Det borde man tänka på oftare när man irriterar sig på sina egna och andras tillkortakommande. För alla människor har verkligen tillgångar också... Jag är en kaosperson när det gäller ordning och reda och denna regniga sommar har jag satt mig själv i straffarbete för att råda bot på gamla synder. Jag får ofta trösta mig med att jag har lite kvaliteter också när jag bannar mig som hårdast och tycker att jag borde sättas inom lås och bom så att jag inte rörde till så förbannat överallt.

KaosJenny sa...

Mm, det är viktiga saker att tänka på Anna/notonmusic. Precis som du säger så har alla sina gåvor och nackdelar. Jag förstår precis vad du menar med att man bannar sig för att man är helt okapabel till att hålla ordning och rör till allt men det har sina tjusningar också på andra områden, röriga människor kan vara riktigt bra Kaospiloter :-). Kram på dig Kaossyster