fredag 11 april 2014

Läge för vanskötsel av blommorna...

Planeringsdagar med jobbet. Två dagar för att stanna upp o fundera på vad vi gör o varför. Reflektionstid är viktig. Vila också.

Pratade nyss med några 20 åriga pojkar som kom och satte sig vid mitt och kollegans bord. Aningen förvånande men kul att surra lite. Konstaterade att förutsättningarna för dagens unga skiljer sig en hel del från så som det var när vi var unga. Dock är jobb a och o för att kunna veckla ut vuxenvingarna.

Och så passade vi på att göra lite reklam för 40-årsåldern... Man vet vad man tycker är viktigt, prioriterar o vågar stå för det. Man har i bästa fall vänner som accepterar en som man är o man vet sina brister o förtjänster (och de är ofta två sidor av samma mynt). Har man tur har man dessutom hittat kärlek.

På tal om prioriteringar så funkar jag ungefär som en kropp som kyls ner när det blir jobbigt o stressigt. Kroppen värmer det viktigaste o struntar i resten. Jag gör bara det absolut viktigaste o just nu verkar det inte vara så mycket. Jag har inte ens dåligt samvete för att jag vansköter blommorna å det grövsta just nu. Matplaneringen har skett på konsum varje dag nu ett tag. I veckan har vi även varit framgångsrika med att i stort sett hålla oss ifrån att diska. Vi har sett diskberget som ett tecken på att det är mycket nu o att vi bör vara försiktiga med varandra o ta hand om oss.

Ibland är det kärleksfullt mot sig själv att vansköta blommor o inte hetsa sig eller någon annan till disk när man inte orkar. Ta hand om er allihop. Kram

2 kommentarer:

kalebass sa...

Ja förutsättningarna för de unga idag är väldigt annorlunda mot "vår" tid, Liksom så mycket annat... Inte till det bättre, enligt min åsikt. På det personliga planet har min stresströskel minskat tyvärr. Inte bra. Men som sagt det gäller att vara snäll mot sig själv, och ta hand om varann. Kram på dig!

KaosJenny sa...

Mm, det är helt annars att vara ung idag. Stresströsklar som minskar ska man vara noga med att inte kliva över. KRAM kalebass