måndag 22 februari 2010

Lite Kaos sådär...


Jojemän, såg lite för länge på hockeyn imorse så jag missade första bussarna. Trodde förstås att jag missat alla så jag blev jätteglad när jag såg en kompis med bil. När jag kom fram till hennes bil kom jag på att hon inte ska åt samma håll som jag. Just då swichade den sista bussen förbi... Ja men hurra!

Tog Mannens bil (jag gjorde ju slut med den för någon månad sen så han är ensamägare) och åkte till jobbet. Efter jobbet gick bileländet inte igång. Suck... Kvällen har Mannen och jag ägnat åt att brottas med vår 6 -åring. Dumma underbara knasiga söta tålamodsprov till gulle unge. Efter många om och men gick pulsen ner så vi kunde prata. Reda lite i hur konflikten uppstod och varför och att ingen av oss kan läsa tankar utan att han måste berätta vad han vill/ tänker...

Sån tur att vi hade lite semester igår då. Förrutom dagens små vedermödor är läget lugnt. Hur underligt det än kan låta så finns det liv under snön och snart är vårens alla blommor här.Nu tänker jag låta OS förstöra ännu mer av min skönhetssömn. Kram

4 kommentarer:

Mrs. S sa...

Ja jäkla OS!

Pia sa...

Hm, är det någon slags 6-års-sjuka som drar över landet. Stamp, morr, mutter och skrik har vi här - från speciellt en 6-årig dam. Det finns väl kanske inte så många 6-årsbaciller kvar till den andra? Eller så blir hon snart smittad, när syrran börjar krya på sig. Det brukar ju vara så.

Lite skönt att höra att även andra har lite kaotiskt nu o då - känns som tryggt att Kaosfamiljen inte gått och blivit family Perfect utan att ni håller ställningarna ;-) Det gör vi också.

Och det där OS gör en himla trött, på mornarna.

Cattas liv och tankar sa...

Ja det är härligt med trotsiga barn!! I alla åldrar... :-)

KaosJenny sa...

Mm, Mrs S, if you can¨t beat it, join it... men OS slutar väl snart ;-)
Ha Ha Pia Plupp, det tröstar mig att du också har sett 6 års sjukan men kanske blir tonåren lugnare ;-) och ja, vi håller ställningarna som Kaosfamilj, den dagen det blir ordning och reda och perfekt är bloggen nerlagd för länge sen. Det finns andra som Bloggar om det perfekta ;-)
Jopp Catiiis... det är härligt med trotsande barn, det är väldigt mycket liv i dom ;-)
Kram på er tjejer